Indonesië part 1 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van AndrewKimmie333 - WaarBenJij.nu Indonesië part 1 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van AndrewKimmie333 - WaarBenJij.nu

Indonesië part 1

05 Oktober 2017 | Indonesië, Soerabaja

Hallo lieve lezers!

Dinsdag 3 oktober aangekomen in Surabaya na een lange reis...
Via Amsterdam naar Dammam (Saudi Aurabië) naar Oman. Daar paar uur gewacht op het vliegtug naar Jakarta! Eenmaal in Jakarta had het vliegtuig vertraging, op z'n Indonesisch. Of zoals ze hier zeggen: welkom in Indonesië... Dus ons wel vermaakt met al dat Indonesisch eten! :)
Het is lekker warm, 34 graden overdag.

Woensdag hadden we een relaxt dag. Ik had meer last van de jetlag dan ik had gedacht..Werd om 11.00 wakker 's ochtends. En had het gevoel dat ik net pas was gaan slapen.. Dus het duurde even (lang...) voordat ik echt wakker werd.. Koffie en breakfast deden een hoop.

Het zwembad is heerlijk en prachtig! Zie link waar we logeren:
De zwembaden worden benoemd a.d.h.v. ABC... want het zijn er drie!

's Avonds hebben we allerlei gerechten geproefd.. Het welbekende Gado Gado, Chinese groenten, Tempeh met ei en nog allerlei andere gerechten. En de toetjes........ Ze hebben een soort schaafijs (Es) in allerlei smaken. Denk aan slush puppie maar dan met vers fruit.

Vandaag.. Zie profielfoto!! Raften. Een hele reis om er te komen, maar het was geweldig. Eerst 2,5 uur met de auto, toen met een klein hobbelbusje met outfit en al, achterin de laadklep met z'n allen. Zeer avontuurlijk, zie je het voor je?
Vervolgens de jeep/bus/wagentje geparkeerd en nog een heel stuk naar beneden over bamboestokken, gevulde rijstzakken als wandelpad...
Hup de rubberen boot in en hop roetsj het water af.. FANTASTISCH!!

Nou... het was een hele reis terug naar Surabaya, dat verkeer hier! Is ongelooflijk... Stel je voor allemaal brommertjes (ze zeggen hier motorcylces) met soms drie mensen erop, kraampjes erop, babys, helmen op als de politie in beeld komt, daarna weer helm af en dat zo met 30, 40 op een rij. Kun je je voorstellen dat dat allemaal rond 4,5 uur naar huis gaat (het lijkt wel of iedereen zo'n brommertje heeft) en dat je dus heeeeel lang onderweg bent, terwijl het normaal 10 minuten is als je eenmaal in de stad bent. Dus wij eenmaal weer bij het appartement, hebben de jongens (twee zonen van de familie) ons de food corner laten zien. Heel grappig een hal met allemaal food tentjes, keuze zat. Dus lekker gegeten... gefrituurde banaan doen ze met kaas en hagelslag... Was lekker zonder de kaas! Juice besteld, net een kunstwerk met al dat fruit op de rand van je glas!

Nou morgen hebben we weer een heerlijke rustdag en komend weekend gaan we naar Bromo, to see the sunrise :) Daarna naar Yogyakarta t/m donderdag. Dus ga ik vrijdag de 13e (ojee) weer schrijven denk ik..

Doeii!!

• 05 Oktober 2017 - 18:51

Kim:

Wauw!! Klinkt super goed allemaal!! Leuk om te lezen :) dikke kus!!

• 05 Oktober 2017 - 18:56

Yvonne Verwoert :

Allebei bijgekomen dus van de lange reis. Grappig verslag en wat leuk die foto's

• 05 Oktober 2017 - 21:22

Wilma En Gerard Reuvers:

Leuk, dat jullie je nu al zo vermaken. Wij wensen jullie nog een prettig verblijf daar. Tot later, groetjes Gerard en Wilma.

• 06 Oktober 2017 - 08:11

Fred, Gerrie En Julian:

Heerlijk om zo te mogen "beginnen" aan jullie nieuwe avontuur. En dat wij dit zo mee mogen "maken". Veel liefs van ons drietjes

• 06 Oktober 2017 - 09:35

Jacqueline:

Zo, kids dit word een dagboek vol met geweldige avonturen. Fijn dat wij daar ook van mee kunnen genieten. Have fun en ik ben benieuwd naar het volgende verslag. De volgende pagina in je dagboek. ❤️

• 06 Oktober 2017 - 11:17

Wil En Ank V/d Geijn.:

wel mooie verslag van jullie.ik ga hem gaan volgen van jullie vacantie vlog.
    dat vindt ik heel mooi van jullie.
    prettig vacantieverblijf bij jullie famillie,en tot ziens.
    Groetjes van wil en Ank v/d Geijn.kusjes xxx.

• 06 Oktober 2017 - 21:24

Misha: