Bali - Reisverslag uit Banjar Munduk, Indonesië van AndrewKimmie333 - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Banjar Munduk, Indonesië van AndrewKimmie333 - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Kimmie

07 November 2017 | Indonesië, Banjar Munduk

Hallo allemaal,

Ditmaal schrijf ik vanuit.......... Tasmanië!
Maar eerst begin ik bij Bali.... Zoals ik al schreef; wat had Andrew het goed geregeld! We sliepen in the Village above the clouds..... Ik zou zeggen see for yourself: https://www.booking.com/hotel/id/yoga-above-the-clouds.en-gb.html

We hebben hier heerlijk een midweek gezeten. Elke ochtend kon ik me uitleven met yoga om 7.00 am. Andrew heeft zelfs een keer meegedaan!!
Wat hij ervan vond..... verrassend genoeg wilde hij het nog wel een keer proberen....

Tijdens deze midweek hebben we ook véél tempels bezocht, waaronder The Elephant Cave - Goa Gajah deze staat op de lijst van UNESCO World Heritage. Daarnaast hebben we Tirta Empul bezocht vlakbij het dorp Tampaksiring. Het water komt vanuit een bron en is puur en zuiver. De locale bevolking (samen met toeristen) geloven dat het water heilig is en baden hierin op een rituele manier. Allemaal zeer toeristisch en prachtig om te zien. Hier kun je meer lezen en zien: https://en.wikipedia.org/wiki/Tirta_Empul
Een gids daar vertelde me zijn beleving, hij zei: "Iedereen is hier gelijk, dat vind ik het mooie om te zien''.

Rondom het hotel waren natural pools te vinden, tempels en prachtige rijstvelden om doorheen te wandelen. Daarnaast zijn we een dag naar Angseri hot springs gelopen ongeveer 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Het water was groen/gelig door de zwavel en natuurlijk warm. Naast de hot spring was een waterval waar je weer even kon afkoelen en vervolgens weer in de hot spring enz.

De laaste twee dagen in Bali hebben we een hotel geboekt in het zuiden (Nua Dusa) aan het strand (als je dan toch in Bali bent.......) Was mooi, fijne stranddagen. We hebben veel gelopen over de boulevard/strand en kwamen zelfs de ''waterblow'' tegen.. Een plek waar het water tegen de rotsen aan klotst en heel ver de lucht in reikt. Mooi natuurverschijnsel dat we eerder ook op Curacao zagen (daar was het groter/hoger).

Het was een groot verschil om in Nusa Dua te verblijven vergeleken met wat noordelijker richting Ubud. Het zuiden van Bali is een stuk toeristischer. Tijdens ons verblijf in het noorden in de villa above the clouds zaten we echt in een dorp en kregen meer mee van het lokale leven.

Over die vulkaan die op uitbarsten stond.. (Agung).. die hebben we van een afstand gezien! We zagen de rookwolken die de vulkaan uitblies.. Mooi gezicht.. De vulkaan is ondertussen weer wat gekalmeerd en dus nog niet uitgebarsten!

Tot de volgende blog (Brisbane :) )